نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم
سرخط خبرها

گرایی:بعد از کشتی می‌خواهم وارد مسابقات MMA شوم | طلای المپیک را می‌خواهم

  • کد خبر: ۳۸۱۱۱
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
  • ۱
گرایی:بعد از کشتی می‌خواهم وارد مسابقات MMA شوم | طلای المپیک را می‌خواهم
محمد علی گرایی کشتی گیر خوب کشورمان که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده به دنبال کسب عنوان قهرمانی این رقابت هاست.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، کشتی فارس دو قهرمان نامی دارد که شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را دارند. دو برادری که با درخشش خود در سال‌های اخیر یاد دلاوری‌های برخی از کشتی‌گیران مطرح ایران را که سال‌ها پیش با برادر خود همزمان در تیم ملی بودند، زنده کردند.
 
مثل رسول و امیر خادم، محمد حسن و محمد حسین محبی و یا محمد و بابک قربانی که در سال‌های گذشته در کشتی ایران به برادران قهرمان معروف شدند.
 
محمد علی و محمد رضا گرایی دو کشتی‌گیر اهل شیراز هستند که محمدعلی با مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ سهمیه المپیک را کسب کرد، اما محمدرضا با وجود کسب مدال طلای قهرمانی آسیا به ترکیب تیم ملی جهانی نرسید.
 
با این وجود هر دو کشتی‌گیر در حال حاضر امید‌های اصلی تیم ملی هستند و در راه رسیدن به المپیک محمد رضا که مدال طلای امید‌های جهان را هم در کارنامه دارد، شانس کسب سهمیه در وزن ۶۷ کیلوگرم را دارد و در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی سهمیه المپیک را کسب کرده و یکی از شانس‌های مهم رسیدن به مدال در المپیک است. محمد علی گرایی جزو ورزشکارانی است که بورسیه IOC به او تعلق گرفته و خوشبختانه توانسته به سهمیه المپیک هم دست پیدا کند. او در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات قهرمانی جهان به ۲ مدال برنز دست پیدا کرد و حالا به دنبال کسب مدال خوش رنگ المپیک است و می‌خواهد از توکیو طلایی بازگردد. گفت و گوی ما را با این کشتی گیر خوب کشورمان در زیر می‌خوانید.

*دوران قرنطینه در روز‌های کرونا بر شما چطور گذشت؟ با برادرتان تمرین می‌کردید؟
دوران قرنطینه هم برای ما هم مثل بقیه گذشت و مجبور بودیم در خانه بمانیم و با برادرم کمی تمرین کردیم بعد که شرایط کمی بهتر شد در باشگاه به صورت اختصاصی تمرین کردیم وزنه به خانه آوردم و با شرایط موجود با آن‌ها در خانه به تمرین می‌پردازم. گروهی در فضای مجازی داریم و مربیان تیم ملی از این طریق تمریناتم را زیر نظر دارند. برنامه تمرینی را در آنجا می‌گیریم و به آن عمل می‌کنیم.

*در خانه ماندن سخت نبود؟
خیلی سخت نبود آنهم بخاطر اینکه در این چند سال حضور مکرر در اردو‌ها برای ما سخت‌تر بوده و شاید تا ۴۰ روز هم در اردو مانده بودم و فرصتی خوبی شد که از شرایط سخت تمرینات کمی دور باشیم تا به امید خدا با از بین رفتن ویروس کرونا و مهیا شدن شرایط بتوانیم با انگیزه‌ی بیشتر به اردو‌ها و تمرینات باز گردیم.

*به تعویق افتادن المپیک را چطور می‌بینید؟
عقب افتادن المپیک را به فال نیک می‌گیریم و تمرینات مان را جدی دنبال می‌کنیم تا هر زمان که راهی این رقابت‌ها شدیم سروحال و آماده باشیم. در اوج آمادگی ماندن خیلی سخت است و مجبوریم تحمل کنیم و در اوج بمانیم. امیدوارم المپیک سال آینده برگزار شود و زحمات و سختی‌هایی که در این مدت کشیده ایم و این همه صبری که کرده ایم، به هدر نرود چرا که تنها انگیزه ما برگزاری این مسابقات است.

*هدف تان از حضور در المپیک چیست؟
قطعا هر کسی که به المپیک فکر می‌کند فقط و فقط آرزویش کسب مدال طلاست و من هم انشاالله اگر حضور پیدا کردم تمام تلاشم را خواهم کرد تا روی سکوی قهرمانی بایستم.

*شما به عنوان بورسیه المپیک انتخاب شدید آیا ماهی ۵۰۰ دلار به حساب شما واریز شده است؟
برای ما دلار به حساب مان نریختند بلکه برای من یک بار ۲۰ میلیون و یک بار دیگر هم ۳۰ میلیون تومان ریخته اند.

*این حرکت کمیته بین المللی المپیک که حمایت از ورزشکاران نخبه است را چطور می‌بینید؟
این کاری که کمیته ملی المپیک دارد انجام می‌دهد بسیار کار خوبی است که البته از سوی IOC به آن‌ها پرداخت می‌شود و کمیته هم به صورت ریالی به فدراسیون می‌دهد و پس ازآن به حساب ما ورزشکاران ریخته می‌شود. در کل کار باارزشی است و امیدوارم روزی برای همه ورزشکارانی که به دنبال حضور در المپیک هستند چنین شرایطی فراهم شود. خوشحالم که برای این دوره من بورسیه شدم و تمام سعی ام را کردم تا از این شرایط به نحو احسن استفاده کنم. خوش شانس بودم این سهمیه به من داده شد البته بورسیه گرفتن هم کار راحتی نبود و قدر آن را می‌دانم.

*نظر شما درباره برگزاری مسابقات انتخابی چیست؟
نظر من این است وقتی انتخابی برگزار می‌شود تکلیف ورزشکار مشخص است و در وزنی که رقبایش حضور دارند خودش را محک می‌زند و اگر نتیجه خوبی گرفت راهی مسابقات می‌شود.

*رقابت با سعید عبدولی را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید بتوانید از سد او عبور کنید؟
سعید عبدولی قهرمان بزرگی است و در انتخابی باهم رقابت می‌کنیم و انشاالله هر کسی که حقش بود و توانست عملکرد بهتری داشته باشد راهی رقابت‌ها می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
0
خدا قوت میگم به کشتی گیر خوب کشورمون و آرزوی موفقیت و سربلندی در المپیک براش دارم امیدوارم و این لیاقت و همت رو داره که مدال خوش رنگ طلا نصیبش بشه. براش آرزوی بهترینهارو دارم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->